Saturday 9 February 2013

TAMAN TEMA AIR TAMAN BUAYA

Bismillah
Assalamualaikum

Yayyehh..coti panjang,4 hari u ,best nye....Gong xi fa choi...
Seperti yang aku dah janjikan dgn budak 2 ,hari ni nak bwk diaorang  pegi mandi 2 kat taman buaye ,itu pun kalau cuace ok la.Seminggu ni cuace tak berape elok je,hujan tak menentu.
Pagi tadi lepas subuh biase la buat keje ape yg patut dulu,tgk langit kat luar mcm cantik je,cerah..Cepat 2 aku kejutkan budak 2 ni.Wah pantas je korang bangun eh,klau time sekolah,macam tarzan aku di buatnye,nak bangun bukan main susah lagi.Tak bawak bekal ape pun,beli je nasi lemak n kuih kat tepi jalan tadi.

Pukul 9.30 pagi aku dak terpacak anak beranak kat sini.Kang kalau lambat susah nak dapat paking,aku ni jenis tak suke sesak 2,tak suka jalan jauh 2 nak cari paking..Ha dapat paking betul 2 depan sign board tmn buaye tu.Hehe..
Emm,dah name taman buaye ,haruslah amik gambo dengan pak buaye ni dulu ye.
Aku anak beranak org pertama sampai kat tmn tema air tu.Air kolam tu masih suci lagi.Kiranye aku yang mencemar duli dulu la ni.Lom ade campuran kaum satu malaysia lagi.Haha.Geli aku nak mandi klau dah ramai 2 nanti.
Alahai buaye 2 kat sini sume mcm batu dah.Macam pemalas,membute je sume...Kaku jek.

Jom layan gambo mandi 2 la..Malas nak cite panjang.

^
^
^
Bersiap sedia......masa ni ade 2 keluarga je mandi kat sini,awal lagi kan.Sementara org belum ramai mandi la korang puas puas
The kiddos....Muahhh.
Ini macha kejap kejap menangis,mak tension betul ,tak boleh salah sikit,ade je nak ngajuk nye.Nyampah betul klau ank jantan kememeh  macam ni.Klau mama kau ni ok ler klau nak ngajuk 2,org pempuan kan,huhu,tapi skrg klau ngajuk,pujuk la diri sendiri ye,dah tak de dah org nak pujuk dah..
Mulanye mmg aku tak mandi pun,tapi penjaga kolam tu suruh masuk sebab ade bdk kecik mcm naqib,jadi mak bapak kene pantau.Aku pun mandi same la.Nak harap kan abg 2 nye ,naye je si naqib di biaunye.
Nyawa aku..
Aiman
Tengok ,dalam kata berbaik  baik tu,boleh bertekak,geram aku,aiman tak abis 2 buat sakit ati si afiq.Nasib baik mama kau ni control ayu sbb ade org klau tak dah aku pelempang sorang 2.
Dah berendam,lapo la pulak kan.
Buat la mate terbalik tu.Selalu spoil gambo la naqib ni.
Dah satu jam berendam,dia tak boleh tahan da.Menggigil,buat la muke seposen tu.
Pukul 11 lebih org dah mula ramai,apelagi,cabut la,nt dah jadi kolam satu malaysia,i tak rela u...muahhhaa
Lepas tu nak naik ketapi ni pulak.Layannnn...
Lalu lorong 2 gelap...kikikiki....
Cis...terkejut beruk anak 2 aku,bile menatang ni keluar mase ketapi tu bejalan,kengkonon dinosor la ni.haha cam pelastik jek..Tp aku pun terpanjat gak.Cara dia nganga macam nak telan org je..huhuhu.takut ai tau....
Dalam manyak 2 buaye dlm tmn ni kan,ni la sekor yg buaye idup,yang lain sume macam batu je.Budak 2 nak bergambo..ha ..amik..amik..amik...
Kat enterence tu ade banyak replika,bangunan 2 sejarah.Cantik 2..Moh kite tengok gambar lagi,jangan muak eh..
kota melaka
Bangunan merah
Putrajaya
Tugu peringatan
Si cantik reflesia
Muzium budaye
Parlimen
Hehe..yang ini tuan punya belok...^.....^
Taka abis citer lagi ni....Pas tu tak terus balik,singgah shoping jap nak beli hadiah utk harijadi anak buah aku malam ni.


No comments:

Post a Comment