Monday 14 July 2014

PENJAGAAN MUKA..:)


Bismillah
Assalamualaikum


Nak citer pasal,bab 2 jaga muka ni...Umur dah bertambah ni, kene jaga sikit...hihihi..Bukan takut tua tapi heheeh    bla..bla.bla...subjektif...panjang sangat nak huraikan........Tapi aku tak  pernah setia pada yang satu...Hahaha..Pantang je promoter tu "meng ayat "...cair la aku....Habis satu produk aku tukar ke produk yang lain...Alhamdulillah semua sesuai dgn kulit aku.......



First aku setia dgn loreal....5 ,6 tahun jugak aku pakai jgk ...Memang sesuai dgn aku.....Lagi 2 susu pembersih ni....utk hilangkan make up ....Sampai sekarang aku masih pakai susu ni bile nak cuci make up....

Lepas tu gatal pulak tukar yang ni...Mase ni br nak masuk 30 an...hihihi...konon 2 ye,umur dah meningkat ,kene la pakai dengan yg seiring dgn umur....konkonon..nak ikut "cik ta" la kan..Pun ok jgk dgn kulit aku....Yang ni aku repeat beli 5,6 kali jugak sbb ok....

Lepas tu ,mase nak pi beli stok safi rania,promoter tu berjaya "meng ayat "aku lagi....terjebak beli yang ini...Tapi yang ni mcm berat sikit pakai kat muka,bau pun kuat..Poneng pale aku.....anti aging...tapi aku mude lagi ,tak suai pakai ni.hahahhaha....muntah hijo jap......

Pastu masa pakai clinelle,aku beli jugak set ni utk tambahan....Yang ni best pakai....

Tapi satu set je aku pakai clinelle itu,lepas tu gatal pulak nak cube yang ni....Bio Essence....HUHU..tapi mahal sikit...Ni pun ok jugak....Tapi bio  platinum BB cream dia mmg ok .best pakai..Rata je make up....Awal tahun ari tu aku start pakai...Satu set ni tahan 5 bulan gak...mungkin aku pakai sikit 2,tu yang boleh tahan lame ....jimat.....
*
*
Nak jadi kan cite ,hihihi...pi menggatal lagi tukar produk cuci muke ni.......Sabtu lepas mase pegi giant nak cari makanan kucing ,gatal lak pi masuk guardian..Pencuci muka pun dah nak abis,jadi moh la kite pi beli yang biase 2 dulu sementara nak survey 2 lain produk...Sekali datang promoter tu mengayat.." Haa amoi amik ni bagus pakai ...Itu pelakon fazura pun pakai ni..banyak baik tau..."..wah ,tergoda jap....Jadi belek punya belek ,amik la jgk satu set..

 NUTOX......Baru 2 hari pakai...Macam best je....Lembut..hihihi...Tapi lom complete set..Satu 2 la eh.Beli yang asas je dulu..Pembersih,toner,serum dan moisturizer....Ini mmg wajib pakai....Krim malam macam malas nak beli ,sebab tak suke berminyak mlm 2 ni...Tepek kan timun sudah..Sejuk....

 Jatuh cinta kat benda ni sebab no pareban,no calor,no alcohol..Aku mmg cari benda 2 yang tak de benda alah semu ni...Bile dah jumpa,i is suke ok..Harap 2 sesuai la dgn kulit aku ....

 Apakah itu pareban ?
Paraben merupakan sejenis bahan pengawet yang digunakan dalam pemprosesan membuat bahan-bahan kosmetik. ia juga boleh didapati di dalam beberapa bahan makanan yang diproses selain bahan farmaseutikal (ubat-ubatan).

jadinya tak dinafikan kebanyakan produk kecantikan mengandungi bahan pengawet Paraben kerana fungsi utama Paraben adalah untuk membunuh dan mengelakkan pertumbuhan kuman. Paraben dapat diserap dengan mudah ke dalam badan kita,ianya kekal di dalam badan dan lama kelamaan boleh menyebabkan kanser. adakah Paraben bahaya? masing2 punya pandangan sendiri:)

yang pasti tertarik dengan penerangan mereka ini mengenai Paraben dan bahaya Paraben dari sudut positif and negatifnya
(copy paste dr satu blog )
Takut ok..Tp kite ni dah macam 2 khazanah masuk dalam badan kite ni,ape nak jadi...wallahualam...Allah saja yang maha mengetahui segalanya.....

Pembersih dia mengandungi B`Nest collagen....Lepas pakai pembersih ni,pakai toner then pakai serum...Dah terasa lembut kulit muka...
Ok la...Kite hanya mampu buat yang terbaik utk diri kita...
" WE DO THE BEST LET ALLAH DO THE REST'
*
*
Hihihi jom jengah dapur jap...Tak lengkap hidup pempuan klu tak masuk dapur..huhuhu....


Menu 16 ramadhan

 Taugeh goreng with sawi....

 kentang goreng dgn kicap.
Telor tu permintaan aiman...Hari 2 telor da....

 Mula 2 plan nak masak lemak ayam cili padi....Tapi mak dah bagi asam pedas pulak..Jadi biase la,menu masak lomak  itu bawak ke hari berikutnye...

*
Itu saja nak merepek hari ni...
Mood makin hari makin kelaut....;(








2 comments:

  1. wah mcm2 product ko penah try kan.. hihihihiih

    aku dr dl sampai skrg asik pki olay jer. cuma dulu olay total effect. la ni dah 30's pkilah regenerist. hada labo pon pakai gak.. hihihihihiih

    ReplyDelete
  2. hihihii..pantang kene pujuk dgn promoter tu..cair la aku..Tapi alhamdulillah semua suai dgn kulit aku.....Total effect pun ok ape...Kulit ko cantik..Bersih....Aku kalu tak jaga betul,mudah naik jerawat....tension....:)

    ReplyDelete