Monday 22 December 2014

CUTI SEKOLAH

Bismillah
Assalamualaikum



Hai..hai....hai.....Lamenye menyepi,mane pi....Tak pi mane pun....Sibuk derrrrr..
Berbulan dah x mengarut 2 kat blog ni..Sibuk bebenar aku skrg ni...Tak de lagi menu 2 aku nak tepek kan kat sini..Mood memasak pun ke laut...Beli sayur,sampai naik kering dlm frigde tu...Last ke tong sampah....Pembaziran betul....:(
Stresss....
Cuti sekolah pun bkn nye dapat rehat...Emm lagi penat aku gamaknye. eeeeeeeee........ 
Cuti sekolah kali ni aku hantar Aiman n afiq g kelas agama..Aiman ikut kelas tahfiz Quranic Learning Centre kat bukit baruang..Afiq kat kg jer kelas fardhu ain...Tak pe la keluar duit sikit, dari diaorg duk buang masa kat umah.Dgn tv,dgn game,tido sampai ke tengahari..Aiiih .....serkah dada aku dgn perangai bdk 2 ni....
Ok la biarkan stress tu berlalu....
*
Permulaan nak mengarut 2 ni meh la tgk 2 gambar sepanjang cuti sekolah ni sambil bercerita kat sini....Cuci mate jap..Hibur 2 kan ati ni..Dah nak abis cuit sekolah br la aku nak up date cerita kan..Lagi pun x de la cite 2 menarik.Biase 2 je..Tak jalan mane pun...Duit pun tak berape nak kepuk ..Nak bkk sekolah,byk nak pakai duit,jadi duduk diam 2 sudah....Kat melaka pun byk tak abis jalan lagi..ahakkk..( Ayat nak  sedapkan ati jer..) :p

hikhikhik..nak jgk letak gambo mkn ni...Huhu..megi sajok....Time malas masak ni..Hentam kan megi je...
*
*
Al kisah nye si naqib masuk wad ari tu......Kerap semput kebelakangan ni....Aku rase pasal kucing yg aku bela...Mmg dah tau kan, asma mmg x boleh ade kucing,carpet dan seangkatan dgn nye kat umah.Tapi mak nye ni degil gak, nak bela..emmm...Tak pe la .. Aku dah pi antarkan kat pasar kucing 2 tu.Pandai 2 la cari mkn ye nak....

 Ish..ish...dalam kenangan ~BEN -LULU~..Hihi..ayat tak bleh blah...Dari kecik jumpa sampai la dah beranak pinak aku bela.....Jasa mu di kenang..tolong tangkap tikui....hahaha...

 *
 Kali ni naqib kene attact teruk jgk.Turun naik aku tgk dia bernafas...Berapa kali pi hosp pakai neb.Pun same gak.At last buat x-ray Dr ckp ade kuman..Adoiiii.... 

 Ni masa kene tolak kat emergency..Pakai kan neb lagi..
Pun masih tak ok ..Masuk wad la jawab nya..

 Wad  penuh..Dari pukul 12 sampai 5 ptg aku duk menunggu kat wad sementara kat emergency tu..Member dah ngamuk 2 nak balik..'aqib tak nak tdo kat  wad,aqib nak balik umah nenek"hihi.......Merenget jer....Sampai tdo pun tak nak bukak kasut.....

 Dah masuk wad, nasib baik dia tak buat hal..Klau tak mmg aku meroyan nak kene layan dia kat situ....Alhamdulillah result darah dia ok..Tak de kuman pulak..Mcm 2 ah kan..Tp ape yg penting aku mmg nak mintak balik jer...Tak selesa betul duk kat spital ni.......Nak gosok gigi pun kembang je tekak aku....T____T

 Muke ade senyum..Dah baik la tu...Tp kene gak pakai gak neb tu setiap 6 jam...Deras je mak ko ni rayu kat Dr nak balik ....

 Esok nye dah boleh discharge.....Sihat dah tu..Makan pun dah selera...

 Muka tak boleh blah....Ade npk mcm muka org sakit ka ^____^....Auta je lebih ni......
Huhuhu..Ape pun cayang comel mama sorang ni ..muahhhhh...
 Mulai sekarang kene la jaga 2 sikit..Makanan yg sejuk 2,pewarna lebih pun x boleh bg dia makan..Nt dia mudah batuk 2 then terus la semput....
*
*
Ok next story...
Ade satu malam tu...Boring 2 duk kat umah,angkut bdk 2 ni jln 2 kat bandar hilir....Kaki ni dtgkan nak bejalan jer...kikikiki..
Pusing 2 ,ronda 2 sebelum g makan....
Biase la...abadikan gambo 2 dulu..Klu tak ,ape nak  di goreng kat blok ni klau tak de gambo.

 hero 2 ku





 feeling pelancong la konon-konon..


 amik gambo je..nak masuk dalam tu idok ler.


 suke permandangan belakang tu..cantik...




hihihi..bergambar sakan ye....jangan marah....
k.... babai




No comments:

Post a Comment