Wednesday 28 November 2012

KITE LALUI BENDA YANG SAME

Bismillah...
As Salam,

Ya Allah ,mudah kan segala urusan ku hari ni,murahkan rezki ku,tabahkan hati ku,tenangkan jiwa ku,kuatkan semangatku,tetapkan iman ku serta pendirian ku dan rahmati lah hidup ku...Amin.

Hari ni keje mcm biase,sekejap kang sibuk,kejap kang duk melanguk tak tau ape nak buat...Bile dah tak de keje nak buat tu,start la meraban 2 bercerita dari satu topik ke satu topik.Ntah ape 2 citer pun keluau.Yg tukang melayan pun ramai..Dah lps terkekek 2 ketawa sampai nak pecah perut ,smbg balik keje dgn muke seriusnye pulak,hahaha.Tu la kitaorg berempat klau kat ofis ni.Sebenau nye keje mengemas ari tu lom abis lagi,banyak lg brg yg nak kene alihkan,cuma kene tunggu gendola baru sampai je.Ntah bile aku pon tak tau.Pas ni siap la, akak ni tak cukup tangan nak wat keje...huhuhu...

 Malam ni aku tak masak sbb dah banyak lauk mak n makcik aku bagi.Jd tak payah nak bazir2 kan tenaga nak memasak..


Banyak kan lauk..Walaupun sikit 2 mmg dah lebih dari cukup kalau takat aku ngan bdk 2 ni je yg makan.

Tadi lepas balik keje aku terus singgah umah mcik aku jap.Nak tengok cucu sulungnye.Baru 5 hari...Mmg comel sangat 2.Baby boy...tahun ni byk baby boy la...


Ni bukan bby yg aku tgk tdi,(x sempat pun nak amik gambo nye  )ni gambar macha aku,si naqib masa baby dl.Naqib pun comel kan..kan..kan...Mmg semangat masa kecik dulu,huhh sekarang mengecut je,tak besau 2...hehehe.
Pas tu jumpa lak kawan aku ina ,kire sedare la jgk.Duk la kat situ bebual panjang,sbb dah lame x jp.Dia pun baru kematian maknye 4 bln lepas,jd cite kitaorg same je,kehilangan org tersayang.Dia ckp aku beruntung sekurang2 nye aku ade mak ayah lagi utk tpt mengadu,ade anak 2 nak buat berhibur,mcm dia sorang 2 nak kene harung walaupun ada adik beradik yg lain.Abg n kakak nye masing 2 ade keluarga .Sehari dua boleh la duk ngan kite,lame 2....??..Teman ketawa mmg kita boleh cari,teman menangis ,tak sape yg tau...Aku ingat aku sorang bersedih,rupanye ade lg yg bersedih nak tanggung sume ni...Terpaksa duduk sorang 2 kat rumah,nak ke tak nak kene harung jgk kan,kate dia.Klau aku sorang 2 mmg tak kuat nak adap sume ni..Ina mmg kuat dr segi mental.Aku pun berharap agar satu hari aku akn sekuat dia.Doa mmg tak pernah putus ,moga Allah beri aku kekuatan utk hadapi dugaan ni.

Dan malam ni buat petama kalinye selepas 59 hari arwah pegi,afiq mintak baju arwah..Ya Allah,anak ku dah mula rindu."Apiq nak tdo ngan baju ayah sampai pagi boleh tak ma?".Aku bagi baju arwah yg biase aku bawak tdo kat dia,Aku suruh dia baca fatihah..lepas tu aku dengar dia tersedu 2 bawah selimut...
Dah tak boleh nak abiskan........aku dah tak tahan menahan air mata dah lali jadi teman setiaku...
Semoga esok aku bangkit dari kesedihan ini.

No comments:

Post a Comment