Tuesday 4 March 2014

N-TREE CARCA MARBA

Bismillah
Assalamualaikum


Jumpa lagi..huhu..kejap ade mood ,kejap mood ke laut nak ngadap blog ni...mcm 2 nak citer ni....hehe...biar gambar citer la eh....

 Naqib....bucuk mama..Dah ok dah nak  pegi sekolah,tak meroyan lagi...Tiap 2 pagi tu nangis la jugak..sampai kat sekolah start la episod air mata dia...Kememeh betul...Nak ikut mama pg keje la,nak ni la ,nak tu la,bla..bla..bla.....haishhhh.....cikgu ckp kejap jer dia nangis,pas tu...ok la bile start memain.....

Putih 2 melati,merah 2 delima...Si putih....  LD in da house...Muahhhh

 Masak lagi....Malas mcm mane pun weekend mmg kene turun dapur ..Klau mood tengah rajin
macam 2 idea nak masak,kalau takkkk..ape pun tak boleh....T_______T

 Panggang en ayam lagi..Kali ni dgn kentang sekali...Aku jgk perabiskan sume ni..matik
la......gemukssssss.....

tomyam.haaa sekuali tu.....hirup sampai kembung...miahaaaaa..........

telur gulung...^____^

sup cendawan

 Lauk sabtu lepas....Sambal tumis telur,siakap kukus,kacang panjang goreng + lobak



Time cuti dapat la santai 2 nak makan dgn anak 2...

Punye le gigih aku nak berseni kat dapur,potong lobak cam gitu,ala 2 donat.....hampeh si naqib ,dia buat lagu tu lobak aku.....:)
*
*
Jumaat lepas sekolah naqib ade buat baca yasin n solat hajat..Jadi setiap parent kene bawak satu jaudah sampingan utk majlis tu..Ala 2 potluck la kan...


 Aku pilih buat ni je...Kek batik...Dah lame tak buat...Dapat la dua loyang kecik..Tapi terlebih susu..Manis lorrrr....Matik makan banyak 2,,kene kencing manis ooo...
comel lote bile anak 2 kecil ni bertelekung



 Ni masa majlis baca yasin kat sekolah naqib..Seronok dapat kumpul ramai 2 dgn parent masing 2..Tak tunggu sampai abis majlis..Kali ni parent  kumplan A punya tugasan,Aku kumpulan B,next aktiviti parent kumpulan B pulak punya turn...
*
*

Pas tu...jeng..jengh..jeng...
hehehe ..cuti 2 tetap nak bejalan...santai 2 ngan anak anak .Itu nama nye terapi minda...huhu


Sungai melaka..Dah cantik sekarang ni berbanding dulu..First time keluar pakai tudung cam gitu.. (tudung syria)..haha..nampak  tombam..choiiii....
*
*
Sebenarnye cuti sabtu ahad kan,lagi penat dr time keje  tau..Dr lepas subuh sampai la ke petang,tak henti 2 aku wat keje,ntah ape 2 ntah...kemas sini ,kemas sane..guma cam tu gak...Penat tak usah ckp le..Klau penyapu tu boleh cakap dah lame dia maki aku agaknye...nak dekat doploh lali aku pegang penyapu time duk kat rumah ni......stress pun  ade duk guma ni.....Lagi 2 klau bdk 2 ni buat sepah bile aku dah kemas, tak nak dengau cakap aku..kain baju kat bilik bersepah...naqib makan depan tv ,pas tu mula la semut berduyun 2 datang...bla..bla...bla...bla...ahaiiii.penat la.......^`__^`

Hehe..alasan kan...Nak bejalan  la tu.Memang pun...seharian aku cam mama tiger wood kat umah,letih la wei,jerit sane jerit sini...maka mula la episod nak cuci 2 mate ngan kawan 2 jap...Kejap pun jadi ler..Nak ilangkan penat jadi mak kat umah tu..Nak budjet 2 bujang jap...hehe...Kat tempat keje mmg dah ade teman gelak...Klau time cuti pun aku nak cam tu...tamak lak tu...Ni la teman setia aku,teman gelak,teman realese tension...tina ,ina...n mas...Keluar bkn nak makan 2 sangat pun,cuma nak borak 2 je....
Malam tu mass tak join,abg jebat dia marah keluar malam.hehehe...
Walau dah lebih 15 tahun kite tinggalkan sekolah,tapi kitaorg masih contact each other...

Aku n tina
tina n ina
mak 2 jemah
eeeeee...bile dah jumpe cam ni biase la...gedik gambo dulu..hehehe..
babaiiii...

3 comments:

  1. alahai.... lama x jumpa ina. lama x tgk pon. berbelas thn rasanya.. hehehehhehe muka kita still menten kan ija. badan je memasing dah out of tune sikit. hehehehhe tp ko menten jer.. kurus je mcm dl.. suka tgk ko pny ntree masak2. seronok. kem salam dorang ae. ina bila nak kawen?

    ReplyDelete
  2. .soronok ko dpt jp mcm ni...muke still cam dulu kan..umur jer dah meningkat..huhu..kepala otak mcm bdk 2 lagi...;-).....badan ...dah out of tune tu tande nye kite membesar bagai juara..mcm kucing aku ler..hehe..ina masih available lagi..nak saing aku sok naik pelamin....hehehe....ko bile nak join kitaorg...jom la sesekali..mesti seronok.....ntree makan 2 tu bile sabtu ahad jer la...ari lain ...lauk dr umah mak aku jer la...tak sempat nak masak bagai 2 ni.....huhu..

    ReplyDelete
  3. hehehhehehe itule pasal..lama x jumpa korang kan? dah le aku dah offkan FB.so x dpt le tau update kengkawan. ija. update le blog selalu ok. hehehe

    ReplyDelete