Tuesday 11 December 2012

BILA ANAK 2 SAKIT ?

Bismillah,
As Salam
Semalam budak 2 ni kejap 2 bangun.Kul 1 aiman kejut ajak teman  nak kencing.Pas tu kul 2 si afiq pulak.Dah mmg aku ni anak beranak jenis bangsa penakut. Dlm guma sendiri pun nak berteman...Gasak ler sampai bila mcm ni aku pun tak tau.Silap2 jgn satu hari nt, aku bwk bekal botol dlm bilik sudah ler.Hehe.Pukul 4 pulak naqib bantai menangis.Satu badan dah gatal 2.Ezema dia dah makin teruk.Kesian betul tgk dia.Ni gara2 dia mandi kat kolam ari tu la.Kulit dah kering sangat 2.Ahad  lepas ade cuba beli cleanser cetaphil kat guardian.Baru 3 hari guna.Lom npk kesan pun.

 Kali ni teruk jugak dia kene.Mate dah mcm mate katak,Leher bersisik 2.Kadang 2 sampai berdarah 2 dia keruk.Kesian betul aku tgk,klau boleh ganti tpt dia ,aku rela nak gantikan.

Yang kat siku ni tak pernah kering gatalnye..


 Org cakap baik guna cleanser ni,sbb dia non soap..Cuba la dulu.Mahal 237 ml RM 30.90.

Dah tu ,pagi ni kepala aku pun pusing ler.Semalam tak cukup tido.Sib baik keje pun tgh tak banyak..Pasal masalah aiman yg hidungnye sentiase berair tu ,alhamdulillah ade perubahan.

Seminggu pakai spray n ubat makan yg pakar ent bg tu npk berkesan.Klau tau dr dulu awal2 aku dah mintak doktor refer kat ent.Kesian tgk dia,tak selesa,sampai masa sembahyang pun ,kejap 2 tertenyeh 2 idung tu sbb gatal.Asal bangun pagi je idung tak bleh nak blah.Hehehe...Berhingus aje sampai kemalam..

Lunch time aku tak balik guma,pg jusco jap,dah janji ngan kak mila nak amik seluar  track suit kat dia.Lagi pun bulan mengambang,langkah panjang sikit la.Senggugut pulak kali ni.Tak selesa betul rasenye.

Malam  ni pun tapau je lauk dr umah mak.Aku hanya buat sup sayar je.Kengkonon nak mkn sup sayar je la mlm ni..Diet la bagai..Tapi last 2 sup aku bedal ,nasi pun aku ngap..


Malam ni terlebih gajin lak..Tu pun sbb sakit mate tgk buah epal yg aku beli 2 mgu lps masih tgolek 2lagi dlm peti sejuk tu.Nak buang ,sayang kan,aku pun blend la buat air.Yang cantik caler dia sbb ade nye buah nage tu,klu tak lebam je rupe air epal tu kan.

Perut budak 2 ni ade antu agaknye tau.Baru je mkn nasi dah lapau balik...Nak makan burger pulak kate dia.Nasib baik adik aku ade ,pegi le beli je kat kedai depan tu.Dia pun same le jgk,mengajau bdk 2 ni mkn ni la ,mkn tu la..Suke hati korang la,bleh layan aku layan la.Tak boleh ,paham 2 je keadaan mama korang ni..

K la utk hari ni.Mlm ni nak tdo awal ,ngantuk..tp nak mendobi 2 baldi baju  kat bilik air tu dulu,nak iron baju keje,dan kemas ape yg patut kat dapur tu..Esok pagi tak le terkejau 2 aku nak wat keje..babai..

No comments:

Post a Comment