Wednesday 26 December 2012

SAMBUNG CUTI

Bismillah
As salam

Hari ni aku el.Bukan nye pasal ape pun.Cuti pun mmg tinggal sehari je,jadi kebetulan bdk 2 ni tak berape sihat mgu ni, aku pun jd penat,so nak rehat,rehat...Ahad lepas aku buat kenduri naik nisan utk arwah.Buat kat umah mak je.Bukan tak nak buat kt rumah aku.....alah panjang nak cite malas la...Majlis pun dah selesai,alhamdulillah berjalan lancar.Walaupun pagi tu aiman kene cirit birit,teruk juga sampai dah tak boleh control.Ubat lame ade,aku bg je minum dl.Kalau bwk pegi hospital confirm kene masuk wad  .Dah bg ubat pun same jgk.Last 2 aku bancuh teh o pekat suruh dia minum..Lega , beransur kurang cirit dia.Pas tu dah tgh hari sikit dia ngadu penat ,susah nak bernafas pulak.Aduhai mcm 2 ,terpaksa bwk jgk pegi klinik.Dr ckp tak de ape,cume nadi je laju,tu sebab tu dia rase penat..Alhamdulillah sampai ke mlm dia npk segar sikit.

Isnin malam pulak,naqib start muntah2.Dah..sah..sah dia menyangkit dgn aiman.Dari malam sampai pagi tak tido.Kejap 2 dia muntah.Masa tu tuhan je yg tahu perasaan ati aku.Nak kate tak kuat ,aku terpaksa kuatkan jgk,nak menangis ,nangis la aku sorang 2 kenangkan dugaan yg dtg menimpa.Nak tenang kan ati,selalu ingat kan diri ini,istigfar banyak 2,kat luar sane ade lebih banyak lagi org menanggung dugaan yg lebih berat dari aku...Pagi selase nasib baik cuti krismas,dapat la aku jaga dia kat rumah.Pun Alhamdulillah naqib beransur pulih tengahari tu.Petang tu mertua aku jemput kenduri tahlil kat rumah dia.Pegi pun dah petang,tak tolong ape pun.Sekarang kalau buat kenduri,diorg tempah je lauk ,senang tak payah nak berkecah 2 rumah.Seronok bile ade kat sane,terubat sikit rindu,bila dekat dgn keluarga dia.Tak tau sampai bila boleh macam ni,Makin hari makin jauh,cuma doa tak pernah putus moga Allah pelihara hubungan baik antara aku,aiman ,afiq,naqib dengan keluarga arwah.

Jadi hari ni,bangun je tdo kepala dah sakit.Afiq pulak mmg dah seminggu ngadu sakit gigi.Asal bangun pagi  je menangis.Ok... terpaksa la jgk amik cuti nak settle kan.Mula2 mmg nak bwak dia pg jumpa dr gigi pagi ni.,tp dia bantai menangis mcm nak giler,takut kate dia.Tak pe aku biarkan dulu.Tengahari kang boleh pujuk lagi.Dah terlanjur cuti ni,mcm 2 la agenda dlm kepala aku,nak isikan masa lapang ni dgn benda yg melekakan aku dr duk memikirkan benda yg menyedihkan aku lagi.10.45 pegi beli buku sekolah bdk 2 ni..Pergh  beratur bukan main lame lagi.Pukul 12.30 baru dapat giliran aku.Penat betul menunggu..Buku je utk 2 org dah  rm 200.Belom masuk yuran n ntah ape 2 lagi tu.Sek agama lagi.ini la,itu la.....bla..bla...bla..lagi.Haiya  mane mau lari ni....ish..ishh..ishh...

Lepas makan tengahari ,pujuk punya pujuk ,afiq nak pegi jp dr gigi tu.Dah terlanjur pg tu,aku pun same sibuk le mendaftarkan diri utk check gigi jgk.Last aku check masa ngandungkan naqib 2 thn lepas.Kesudahan nye gigi aku yg kene tampal,gigi afiq dr tak buat ape 2.Doc ckp ade bengkak kat gusi dia,jd tak bleh nak tampal.Dia suruh kumur dgn air garam je.Uwekkk,klu cam tu aku je ler jd doktor,hehe.Patient datang  suruh je kumur dgn air garam dah bole baik kan.hahaha...

Malam ni,mcm yg aku dah janji kan dgn aiman nak bwk dia mkn ikan bakar.Pegi makan kat jeti anjung batu.


No comments:

Post a Comment